Vanuit de Verenigde Staten is de lifestyle blog inmiddels naar Nederland overgewaaid. Dit soort blogs richten zich vaak op werkende, succesvolle vrouwen en bieden hen advies over werk, carrière, mode en financiën. In dit artikel bekijken we de lifestyle blog van wat dichterbij!
Doelgroep van een lifestyle blog
Zoals eerder vermeld is de doelgroep van lifestyle blog de werkende en succesvolle vrouw. De blog biedt deze vrouwen advies om op elk gebied een beter leven te leiden. Een voorbeeld is de blog uit de Verenigde Staten: the Everygirl. De oprichters van de blog, Maria Uhlhorn en Alaina Kaczmarski, hebben intussen een populaire en veelzijdige blog opgebouwd door goed te netwerken. Het is een treffend voorbeeld, maar er zijn er nog veel meer.
De moderne vrouw zoekt evenwicht tussen werk, sociaal leven en tijd voor zichzelf. Een lifestyleblog geeft tips en adviezen om deze aspecten in balans te brengen. Prioriteiten stellen is belangrijk voor zelfbescherming. Zo is het bijvoorbeeld niet verstandig om tijdens je “me-time” achter de computer te zitten als je al een baan hebt die vanuit huis wordt uitgevoerd. Banen op afstand (remote) zoals online medewerker bij casino777.nl, blogger voor diverse sites of klantenservice online via live chat: je krijgt er allemaal zitvlees van. Je ‘me-time’ kun je dan beter ergens anders laten plaatsvinden.
Schrijvers van de blogs
De schrijvers van lifestyle blogs zijn ervaren en weten precies hoe ze de behoeften van de moderne vrouw moeten aanpakken. De blog is een alles-in-één oplossing voor groei en persoonlijke ontwikkeling. De schrijvers richten zich vooral op carrièretips; hoe je kunt groeien en hoe je goede netwerkstrategieën kunt ontwikkelen.
De blog geeft ook antwoord op vragen over financieel beheer en hoe de moderne vrouw haar doelen kan bereiken. Mode en lifestyle komen ook uitgebreid aan bod, eveneens verzorgingsadvies. Een lifestyle blog wil de moderne vrouw helpen zelfverzekerder en gelukkiger in het leven te laten staan met tips over gezondheid, relaties, persoonlijke groei en geluk.
Structuur van de website
Lifestyle blogsites zijn gebruiksvriendelijk ontworpen en onderverdeeld in verschillende rubrieken, zoals, we schreven het al, mode, financiën, persoonlijke groei, enz. Afbeeldingen en video-inhoud verhogen de aantrekkingskracht van de site, en links naar sociale media of mogelijke abonnementen op specifieke informatie of coaching maken vaak deel uit van dit soort blogs.
De lifestyle blog is dus vaak gericht op moderne vrouwen. Je vindt er een grote verscheidenheid aan informatie en hebt er absoluut veel leesplezier. Vroeger waren er tijdschriften in deze trend, maar nu is er een handige online versie die veel sneller wordt bijgewerkt en supersnel toegankelijk is. Je kunt ze ook direct raadplegen zonder dat je naar de krantenboer moet lopen om de gedrukte exemplaren te kopen.
Tenslotte
De moderne vrouw moet echt eens op deze blogs een kijkje nemen. De tips en adviezen zijn werkelijk interessant en leuk om te lezen. De video content houdt de site levendig en de site heeft werkelijk alle ingrediënten voor deze vrouw om te leren een gelukkiger leven te leiden. We willen allemaal graag weten waar we mee bezig zijn en of we het goed doen. De blog is er een leuke aanvulling op om je zelfverzekerdheid op te peppen.
nondi
this content is very good