Voorbereiden op het nieuwe jaar – 3 tips!

Lijkt het voor jou ook alsof het jaar 2021 voorbij is gevlogen? We zitten alweer in de maand november! Dit betekent dat we alweer richting de laatste maand van het jaar gaan en dat het jaar 2022 in zicht is. Veel mensen vinden het leuk om zichzelf voor te bereiden op het nieuwe jaar en dat begrijp ik wel. Het voelt voor veel mensen (ook voor mij) toch een beetje als een nieuwe start. Dit kan dus ook jouw teken zijn om je leven eens goed onder de loep te leggen en te kijken naar wat je wilt veranderen/verbeteren. Natuurlijk kan je alvast naar je jaarhoroscoop kijken (altijd leuk aan het einde van het jaar mijn jaarhoroscoop als stier bekijken!) om te weten te komen waar je je eventueel op moet voorbereiden maar ga vooral ook zelf aan de slag. In dit artikel geef ik je drie tips waarmee jij een betere versie van jezelf kan worden in 2022.

1. Tijd is kostbaar

De uitspraak “het leven is kort” hoor je natuurlijk regelmatig voorbijkomen maar het is ook echt zo. Het leven is te kort om je waardevolle tijd te verspillen. Heb jij het gevoel dat je tijd tekort komt in je leven en dat je eigenlijk niet begrijpt hoe dat komt? Kijk dan eens kritisch naar de indeling van je dag. Zou je wellicht elke dag een uurtje eerder kunnen opstaan om alvast het huishouden te doen zodat je daar ‘s avonds geen tijd meer in hoeft te steken? Of moet je elke dag nog eerst naar de supermarkt voordat je kunt beginnen aan het avondeten? Een uurtje eerder opstaan of alvast boodschappen inslaan voor de hele week zijn simpele aanpassingen die je direct meer tijd opleveren. Kijk zo ook naar de andere activiteiten van je dag. Een uurtje Netflix kijken in plaats van twee uur is óók goed te doen en een bijkomend voordeel is dat je ineens veel langer met een nieuw seizoen kunt doen. Kleine aanpassingen, groot verschil. Zo kan je uiteindelijk tijd steken in de dingen die je wél echt belangrijk vindt.

2. Zorg goed voor jezelf

Wil je beter voor jezelf gaan zorgen in 2022? Goedzo! Dat ben je namelijk waard. Wanneer je tip 1 hebt opgevolgd houd je inmiddels wat meer tijd over per dag en kan je dus ook meer tijd besteden aan je (mentale) gezondheid. Neem bijvoorbeeld wat vaker een ontspannend bad met een goed boek of plan wekelijks tijd in voor een self-care sessie met maskertjes en je favoriete snack. Wanneer je deze sessies in je planning verwerkt kan je ze nooit vergeten en komt je lichaam wekelijks even verplicht tot rust. Met alle prikkels waar we dagelijks mee moeten deal hebben we dat echt keihard nodig namelijk en zo’n momentje stoomt je weer helemaal klaar om daarna weer hard aan het werk te gaan! Dit geldt natuurlijk ook voor het beter inplannen van je maaltijden en/of sportsessies. Zorg dat je genoeg tijd overhoudt om meerdere keren per week een gezonde maaltijd te koken (of vooruit te koken!). Wanneer je in 2021 de sportschool iets te vaak hebt overgeslagen is dit ook jouw moment om dit te verbeteren. Het is tijd om goed voor jezelf te gaan zorgen!

3. Creëer een comfortabele thuisbasis

Nu we weer vaker thuis zullen zitten door de nieuwe maatregelen is het belangrijk om een fijne thuisbasis te creëren voor jezelf. Wanneer je namelijk veel thuis bent maar je huis je geen fijn gevoel oplevert kan dit echt een negatief effect hebben op je humeur en energielevel. Pak dus eens die verfkwast op en verf je witte muren in een vrolijkere kleur of pak je rommelige slaapkamer eens goed aan zodat je ook daar een gevoel van rust ervaart. Daar zal je het hele jaar lang van kunnen genieten!

Wat zijn jouw doelen voor 2022? Wil je bijvoorbeeld meer tijd overhouden, fitter worden of misschien wel heel graag de liefde vinden? Ik ben benieuwd!




Misschien vind je dit ook leuk:

Leave a Reply

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.